Iskola 2.0

Katonáné Kovács Judit, 2014. július 31., 12:20
Fotó – Iskola 2.0
Az együttműködés, kíváncsiság, komplexitás, kreativitás előtérbe kerülése a Tanuló Vidéki Térségek megteremtéséért.

Az Interpress Magazin augusztusi számában, Szűcs Zoltán cikkében olvashatunk a jövő iskolájáról. A cikk a Kahn Akadémiát mutatja be érdekes példaként. A cikk arra is felhívja a figyelmet, hogy a jövő iskolájának az olvasás, írás és a számolás mellett az együttműködésre, a kíváncsiságra, a komplexitásra és a kreativitásra nyitott állampolgárokat kell nevelnie. Az oktatónak (de ahogy a blogban is olvasható, nem csak neki) fontos szerepe van a nyitottság megteremtésében, a tanulók érdeklődésének felkeltésében.

Az együttműködés, kreativitás fontossága Kozma Tamás tanulmányában is megjelenik. Kozma arról ír, hogy tanulórégió koncepció középpontjában nem egyszerűen a tanuló ember áll, nem is csak a különböző szervezetek – hanem egy olyan (szak)igazgatás, amely a tanulórégió partnereit összefogja, egy asztalhoz ülteti, segítségükkel helyi problémákat old meg, miközben az egy asztalnál ülők azt is megtanulják, hogyan előzzék meg a problémákat.

A blog írójának munkája is rávilágít arra, hogy a személyes és szakmai fejlődés nélkülözhetetlen eleme a vidékfejlesztésnek. Az egyik legnagyobb kihívást a helyi szereplők motiválása jelenti.

A kutatói munka érdekes eredménye, hogy mind a fejlődés, mind a motiválás szempontjából a különböző szereplők (a kormány, a vállalkozók, a tudomány szereplői, a civilek) közös felelősséggel bírnak.

A kutatás a TÁMOP-4.2.4.A/2-11/1-2012-0001 Nemzeti Kiválóság Program című kiemelt projekt keretében zajlott. A projekt az Európai Unió támogatásával, az Európai Szociális Alap társfinanszírozásával valósul meg.

Katonáné Kovács Judit

Szólj hozzá elsőként!

A hozzászólás előtt jelentkezz be vagy regisztrálj!

Előző blogbejegyzés

Agyvihar

Kapcsolat

E-mail:info@hvtk.hu

Agyvihar

Hasznos oldalt találtál?
Közérdekű infód van?
Oszd meg velünk!

Belépés

Elfelejtett jelszó